JAZZ AD LIBITUM
LJeto je stiglo pa i sezona naših jazz-festivala na otvorenim prostorima, napose na priobalju. Desetak ih je i održavaju se od istarskih Bala preko Rovinja, Opatije, Lošinja, Zadra, Hvara, Vodica i Splita s njegovim već tradicionalnim blues-festivalom, sve do najudaljenijega Lastova, program kojega bi ove godine trebao biti posvećen uspomeni na Boška Petrovića. Ima ih i na otvorenim prostorima kontinentalnog dijela Hrvatske, primjerice u Koprivnici. Pokušavajući te festivale s predznakom jazz zabilježiti, dolazimo do zanimljivih, ali i poraznih podataka i zaključaka.
Odakle u nas tolika količina jazz-festivala kad ni kulturom, turistički i financijski znatno bogatije europske zemlje godišnje ne broje toliku količinu takvih glazbenih događaja? Valja se zapitati je li doista riječ o festivalima jazza ili nekih programski drukčijih glazbenih ljetnih manifestacija okićenih jazz-atributom.
Odgovori su zapravo jednostavni; ili su organizatori neupućeni u ono što rade, ili želeći pridodati „elitnost“ programu svjesno rade nešto što zapravo ima malo ili ponekad uopće nema veze s jazzom.
Tu prednjači Last minute jazz festival u Balama, dok su ove godine u programskom smislu ostale neokrznute manifestacije u Zadru i Grožnjanu.
Ukoliko organizatori žele svjesno u programe festivala uvrštavati i stilske termine kao što su pop, rock, funk, beat i folk, a na kraju i jazz, te pritom uvrštavati i neke sumnjive i nedorečene verzije R&B-a, opravdavajući to čisto komercijalnim razlozima, odgovor je jasan. Bilo bi najpoštenije i najelegantnije promijeniti nazive manifestacija te izbaciti riječ jazz. Ali organizatori to uglavnom ne čine pronalazeći opravdanje u engleskoj riječi crossover. Time dezinformiraju javnost i pretežito mlade i pokazuju da nerijetko ni sami ne razumiju o čemu je riječ.
Na kraju još i informacija da nas je nedavno nažalost zauvijek napustio Krešimir Remeta – Kres, jedan od najboljih ako ne i najbolji kontrabasist u povijesti hrvatskoga jazza koji je uz ostale zasluge u našem jazzu, desetljećima bio član Jazz orkestra HRT-a,
odnosno nekadašnjega Plesnog orkestra RTZ-a.
Klikni za povratak